Polityka prywatności
Korzystając z tej strony, powierzasz nam swoje dane
Zapewniamy, że spełniamy wymogi ustawowe w zakresie ochrony i bezpieczeństwa danych.
Polityka prywatności stanowi realizację polityki informacyjnej Wójcik Rogalska-Paluch Radcowie Prawni Spółka Partnerska wobec Użytkowników stron internetowych serwisu https://kancelariawrp.pl/ („Serwis”) oraz klientów (w tym potencjalnych) we wszelkich aspektach przetwarzania i ochrony danych osobowych. Przetwarzamy dane Użytkowników Serwisu oraz klientów (w tym potencjalnych), które na gruncie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: „Ogólne Rozporządzenie” lub „RODO”), mają charakter danych osobowych.
Administrator
Administratorem danych osobowych jest Wójcik Rogalska-Paluch Radcowie Prawni Spółka Partnerska z siedzibą w Zduńskiej Woli, adres: ul. Komisji Edukacji Narodowej 9, 98-220 Zduńska Wola, wpisana do rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Łodzi Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy KRS, pod numerem KRS: 0000881033; NIP:8291747741, REGON: 388044590.
Dane kontaktowe administratora
Można się z nami skontaktować:
- telefonicznie: (+48 43) 823 55 55,
- pod adresem e-mail: biuro@kancelariawrp.pl,
- w siedzibie Kancelarii pod adresem: ul. Komisji Edukacji Narodowej 9, 98-220 Zduńska Wola.
Zasady przetwarzania danych osobowych użytkowników serwisu
1) CELE PRZETWARZANIA I PODSTAWA PRAWNA, KATEGORIE DANYCH
OSOBOWYCH
- Przetwarzamy dane przekazywane przez Użytkowników Serwisu w celu i w zakresie niezbędnym do prawidłowego działania Serwisu oraz dostarczania wartości i efektów, które są przewidziane zakresem funkcjonowania Serwisu, takich jak prezentowanie oferty Kancelarii czy przygotowanie odpowiedzi na zapytanie ofertowe.
- Nazwisko, adres, numer telefonu czy adres mailowy Użytkowników Serwisu nie będą zapisywane, chyba że Użytkownik Serwisu poda je dobrowolnie w skierowanym do nas zapytaniu.
- Przetwarzamy również dane Użytkowników Serwisu o charakterze statystycznym, w celu poznawania sposobu korzystania przez użytkowników z Serwisu i ulepszania jego działania.
- Nie przetwarzamy szczególnych kategorii danych osobowych ani danych osobowych dotyczących wyroków skazujących oraz naruszeń prawa lub powiązanych środków bezpieczeństwa.
- Przetwarzanie danych osobowych Użytkowników Serwisu w innym celu niż wskazany w zdaniach poprzednich (takim jak marketing usług lub otrzymywanie informacji handlowej) odbywa się wyłącznie po uzyskaniu zgody Użytkownika i w zakresie wskazanym w przedmiotowej zgodzie.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże może być niezbędne do podjęcia odpowiednich działań Serwisu, w tym udzielenia odpowiedzi na zapytanie ofertowe. Podanie innych danych osobowych (tj. danych, które nie są niezbędne do realizacji usługi drogą elektroniczną) nie jest obligatoryjne i leży w sferze uznania Użytkownika, którego dane te dotyczą, a ich przetwarzanie zależy od uzyskania zgody Użytkownika. Użytkownik może ustawić w przeglądarce blokowanie wszystkich plików cookie z określonej domeny lub ze wszystkich domen, a także ustawić na poziomie urządzenia – urządzenie może udostępniać ustawienia, przy użyciu których Użytkownik może kontrolować zbierane informacje.
2) ZBIERANIE I PRZECHOWYWANIE DANYCH OSOBOWYCH
- Do zbierania i przechowywania informacji używamy różnych technologii, w tym plików cookie, pamięci lokalnej, na przykład pamięci przeglądarki lub pamięci podręcznej aplikacji, baz danych i dzienników serwera.
- Wejście na naszą stronę internetową automatycznie uruchamia przesyłanie informacji na serwer naszej strony i przez zamontowaną na urządzeniu Użytkownika Serwisu przeglądarkę i czasowe ich przechowywanie na tzw. log-file. Na ten proces nie mamy żadnego wpływu. Poniżej informacje, które gromadzone są bez udziału Użytkownika Serwisu i są przechowywane aż do ich automatycznego usunięcia:
- adres IP urządzenia wysyłającego zapytanie w sieci,
- data i godzina wejścia,
- nazwa i adres URL,
- website/aplikacja, z której nastąpił kontakt (Referrer-URL),
- używana przeglądarka i ewentualnie system operacyjny urządzenia
działającego w sieci oraz nazwa providera internetowego dostarczającego
sieć internet Użytkownikowi Serwisu.
- Podczas nawiązywania kontaktu z nami (przez formularz kontaktowy lub przez e-mail) następuje przetwarzanie danych Użytkownika niezbędne do przyjęcia kontaktu/zapytania i jego realizacji zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b RODO (do przeprowadzania działania poprzedzającego umowę).
3) UDOSTĘPNIANIE DANYCH OSOBOWYCH
- Użytkownik ma możliwość zablokowania zapisywania cookies poprzez odpowiednie ustawienie w oprogramowaniu przeglądarki. Jednakże w takiej sytuacji nie wszystkie funkcje danej strony będą mogły być w pełni wykorzystane. Użytkownik może ponadto zablokować pobieranie danych produkowanych przez cookies i związanych z korzystaniem ze strony Google (wraz z adresem IP) jak również zablokować przetwarzanie tych danych przez Google poprzez pobranie i zainstalowanie wtyczki przeglądarki w: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=pl Alternatywnie dla wtyczki przeglądarki lub w ramach przeglądarek na urządzeniach mobilnych można poprzez ten link zainstalować opt out-cookie, blokujący w przyszłości zapisywanie danych przez Google Analytics w ramach tej strony.
- Monitorowania informacji o użytkownikach dokonujemy korzystając z narzędzia Google Analytics, które rejestruje zachowanie użytkownika na stronie.
- Nasza strona korzysta z Google Maps w celu prezentacji map i opracowania dróg dojazdu. Google Maps zarządzane jest przez Google. Korzystając z naszej strony Użytkownik Serwisu wyraża zgodę na pobieranie, opracowywanie oraz wykorzystanie danych zarejestrowanych automatycznie jak również udostępnionych przez Użytkownika przez Google, jednego z jego przedstawicieli lub dostawców stanowiących stronę trzecią. Przetwarzanie danych odbywa się na podstawie zgody w rozumieniu art. 6 ust. 1 lit. a RODO. Warunki korzystania z Google Maps znajdują się na: https://policies.google.com/terms?hl=pl
- W ramach naszej oferty w oparciu o uzasadniony interes związany z zarządzaniem naszą ofertą online, obsługą zapytań online i obsługą klienta, według art. 6. ust. 1 lit. f RODO, przekazujemy dane osobowe Użytkowników Serwisu podwykonawcom i współpracownikom Wójcik Rogalska-Paluch Radcowie Prawni Spółka Partnerska, którzy przetwarzają dane wyłącznie na nasze polecenie i są na podstawie umowy zobowiązani do ochrony powierzonych im danych. Podwykonawcy i współpracownicy przetwarzają je na potrzeby Wójcik Rogalska-Paluch Radcowie Prawni Spółka Partnerska zgodnie z instrukcjami i Polityką prywatności oraz przy zastosowaniu wszelkich odpowiednich środków ochrony poufności i bezpieczeństwa informacji.
- Dane osobowe Użytkowników Serwisu mogą być przekazywane do odbiorców w państwach trzecich (USA), tj. poza Europejski Obszar Gospodarczy (EOG) lub organizacji międzynarodowych.
- Strona zawiera osadzone treści (np. filmy, obrazki, artykuły itp.). Osadzone treści z innych witryn zachowują się analogicznie do tego, jakby użytkownik odwiedził bezpośrednio konkretną witrynę. Te witryny mogą zbierać informację o użytkowniku, używać ciasteczek, dołączać dodatkowe, zewnętrzne systemy śledzenia i monitorować interakcje z osadzonym materiałem.
Zasady przetwarzania danych osobowych klientów kancelarii
1) CELE PRZETWARZANIA I PODSTAWA PRAWNA, KATEGORIE DANYCH
OSOBOWYCH
- Informujemy, że Państwa dane osobowe przetwarzane będą, gdy jest to
niezbędne do:- zawarcia i wykonania umowy, tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO, w tym w szczególności umowy obsługi prawnej bądź umowy o świadczenie usług prawnych,
- wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na administratorze danych osobowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
- do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub stronę trzecią na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO, za które administrator uznaje w szczególności: dochodzenie, ustalenie i obronę przed roszczeniami, zapobieganie oszustwom, zapewnienie bezpieczeństwa środowiska teleinformatycznego, ustalanie konfliktów interesów, w celach archiwalnych, jak również świadczenie usług na rzecz klienta, w sytuacji, w których interes klienta jest nadrzędny wobec interesów, praw i wolności osoby, których dane dotyczą.
- Kancelaria przetwarza następujące kategorie danych osobowych:
- dane identyfikacyjne takie jak: imię i nazwisko, numer PESEL, numer dowodu osobistego, datę urodzenia;
- dane kontaktowe, takie jak: numer telefonu, adres email, adres zamieszkania;
- dane dotyczące działalności zawodowej i gospodarczej, stanu cywilnego, wykształcenia, wizerunku, sytuacji majątkowej i finansowej, rodzinnej – jeśli jest to konieczne dla prawidłowego wykonania umowy.
2) UDOSTĘPNIANIE DANYCH OSOBOWYCH
- Odbiorcami danych mogą być podmioty z następujących kategorii:
- współpracujący z Kancelarią adwokaci, radcowie prawni, notariusze oraz inne podmioty świadczące usługi prawne i samodzielnie decydujące o celach i sposobach przetwarzania danych,
- podmioty upoważnione na podstawie obowiązujących przepisów prawa (w szczególności sądy i organy państwowe),
- podmioty świadczące usługi informatyczne, księgowo- finansowe, pocztowe oraz kurierskie.
- Kancelaria zasadniczo nie przekazuje danych osobowych poza Europejski Obszar Gospodarczy. Kancelaria może jednak zlecać wykonanie określonych usług bądź zadań informatycznych usługodawcom mającym siedzibę poza Europejskim Obszarem Gospodarczym. W takim przypadku dane są przekazywane do państwa trzeciego w stosunku, do którego na podstawie decyzji Komisji Europejskiej stwierdzono odpowiedni stopień ochrony danych. W każdej chwili może Pan/ Pani zażądać dalszych informacji i kopii odpowiednich zabezpieczeń.
3) OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH
Dane osobowe przetwarzane przez radców prawnych w ramach wykonywania zawodu są przechowywane przez 10 lat od końca roku, w którym zakończyło się̨ postępowanie, w którym dane osobowe zostały zgromadzone.
W pozostałych wypadkach dane przechowywane są przez okres:
- celem wykonania umowy/ umów – do momentu ich rozwiązania bądź wygaśnięcia oraz okres przedawnienia roszczeń wynikających z tej umowy;
- ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami – do momentu przedawnienia roszczeń bądź wniesienia sprzeciwu;
- celem wypełnienia ciążących na Kancelarii obowiązków prawnych – do momentu wygaśnięcia obowiązków wynikających z przepisów prawa.
4) ZABEZPIECZENIA
Administrator dokłada wszelkich starań, aby zapewnić wszelkie środki fizycznej, technicznej i organizacyjnej ochrony danych osobowych przed ich przypadkowym czy umyślnym zniszczeniem, przypadkową utratą, zmianą, nieuprawnionym ujawnieniem, wykorzystaniem czy dostępem, zgodnie ze wszystkimi obowiązującymi przepisami. Aby zapewnić bezpieczeństwo gromadzonych i przetwarzanych danych osobowych stosujemy:
- Szyfrowanie zapewniające prywatność danych podczas ich przesyłania.
- Kontrolę procedur zbierania, przechowywania i przetwarzania informacji, w tym fizyczne środki bezpieczeństwa zapobiegające nieupoważnionemu dostępowi do naszych systemów.
- Ograniczenie dostępu do danych osobowych. Mają go tylko pracownicy, podwykonawcy i współpracownicy Wójcik Rogalska-Paluch Radcowie Prawni Spółka Partnerska, kiedy jest to uzasadnione zgodnie z art. 6 Ust. 1 lit. b RODO i niezbędne z punktu widzenia umowy lub w oparciu o uzasadniony interes ekonomicznego i efektywnego prowadzenie działalności gospodarczej. Każda osoba mająca taki dostęp jest zobowiązana do zachowania ścisłej poufności, a w przypadku niewypełnienia tych zobowiązań może ponieść konsekwencje, łącznie z zakończeniem współpracy.
5) PRAWA UŻYTKOWNIKA
W związku z przetwarzaniem danych osobowych, przysługuje prawo do:
- żądania od Administratora dostępu do danych osobowych,
- żądania od Administratora zaktualizowania i sprostowania danych osobowych,
- żądania od Administratora usunięcia danych osobowych,
- żądania od Administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych,
- przenoszenia danych osobowych,
- wniesienia skargi do organu nadzorczego.
Z praw wskazanych wyżej Użytkownik Serwisu/Klient Kancelarii może skorzystać
poprzez:
- kontakt e-mailowy pod adresem: biuro@kancelariawrp.pl
- kontakt pisemny, za pomocą poczty tradycyjnej na adres: ul. Komisji Edukacji
Narodowej 9, 98-220 Zduńska Wola.